Spring til hovedindhold

Bekymringer fra beboer på Højdevej

Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"

Gå til projektet

Set fra en der bor på Højdevej virker det som en fuldstændigt hovedløst planlagt opsætning.

Kigger man på drift.kortinfo.net på vejnettet i Svendborg Kommune ses det tydeligt at Højdevej er klassificeret som en villavej (Lokalvej-Boligvej), som man kan se på det vedhæftede billede. Vejen bliver ikke en gang saltet og ryddet for sne/is om vinteren.

Det vil sige at den absolut ikke er lavet til den mængde trafik man planlægger at tvinge igennem, inkl. den meget tunge industritrafik der også skal igennem.


Ikke en gang fartbump, indsnævringer eller andre chikaner, samt anbefalet 30 zone skilte har man planlagt at sætte op til at hjælpe med at holde trafikken dæmpet på en villavej med børn, fodgængere og cyklister der bruger den.

Jeg er med på at man gerne vil gøre et forsøg på at forbedre hovedvejen igennem byen, men det bør absolut ikke ske på bekostning af beboerne på Højdevej (samt at det formentligt også ville trække en del ekstra trafik langs Buevej).

Er der budgetteret med erstatning til husejerne på Højdevej for den værdiforringelse man påtvinger deres ejendom ved at inkludere vejen som hovedvej igennem byen?

For jeg kunne godt se mig nødsaget til at skulle flytte, da jeg ikke føler mig tryg ved at skulle have min dreng på 2 år til at vokse op ved siden af den ekstreme trafik, som ikke var der da jeg købte huset, og så ville det være hamrende uretfærdigt hvis jeg skal æde værditabet samt besværet ved at skulle sælge.


Som jeg ser det bør man indrage en del af parkeringspladserne, hvor 3/4 alligevel ikke bliver brugt, til at lave den grønne udvikling på Østergade (som også vil fungere fart-nedsættende), samt etablere bump/indsnævringer på Højdevej for at faststemple dens status som Villavej som den nu en gang er. Men ensretningen er at ramme fuldstændigt ved siden af målskiven, det gør intet godt for byens borgere.

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Sendt af

Nuværende status

set

Emner

Offentlige rum og bygninger
Udvikling af lokale fællesskaber
Sikkerhed

Beliggenhed

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri

Vedhæftede filer