Det er en ommer !
Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"
Gå til projektet
Skal vi nu ikke lige holde fokus på HVORFOR der er lavet ensretning, parkeringsforbud m.v.
Det skyldes jo at nogen syntes at det kunne være "byfornyende" og flot, hvis der kom nogle buske, plantebede, træer eller lign. på Østergade - og det er da muligt, men jeg frygter jo dels at de "plantebede" udelukkende vil komme til at indeholde ukrudt (nogen vil nok kalde det "vild med vilje" og biodiversitet, men kønt er det ikke) og dels frygter jeg at man ikke får vedligeholdt dem, og så får det samme kedelige effekt som al det ukrudt der vokser på fortorve og i indkørsler rundt om i byen.
Men for at kunne imødekomme ønsket om grønne ting og sager, så blev man nødt til at lave Østergade ensrettet for at få pladsen til det - og det du'r simpelthen ikke.
Højdevej er på ingen måde egnet til al den trafik - det er Buevej, som mange også benytter nu, heller ikke.
Oversigtsforholdene fra Højdevej er heller ikke de bedste.
Mvh.
Brian S Jensen, Østergade 51
