Farligt og ugennemtænkt og belastning for Buevej
Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"
Gå til projektet

Som beboer på starten af buevej, er vi nok dem der får kaosset af jeres planer.
som der bliver beskrevet i andre indlæg, benytter beboerne på højdevej nu buevej som parkering, og uheldigvis ved min ejendom og ud foran min indkørsel. Jeg har en erhvervsejendom med værksted og i den forbindelse et tungere køretøj, efter Svendborgs kommunes love og regler må dette køretøj ikke parkeres på vejen i længere tid, men efter buevej nu benyttes som offentlig parkering, har jeg flere gange måtte parkere ved plejehjemmet, da jeg ikke kan få adgang til indkørsel på egen grund på grund af parkerede biler. Ligesom både naboen og jeg til tider virkelig har svært ved at komme ud af egen indkørsel med vores personbiler.
at ensrette Højdevej virker ligeledes totalt hovedløst, tidligere var der 2 veje ind i Hesselager, nu er der en, og igen gør det at os der bor i starten af Buevej, nu skal køre en omvej og dermed udleder mere co2 og ligesom andre har beskrevet i deres indlæg, så møder man bilister, der trodser ensretningen på Østergade, og netop bare vælger at køre op på fortovet i deres forbi kørsel.. det er kun et spørgsmål om tid før der sker en alvorlig ulykke.
Jeg er ikke i tvivl om man kan forskønne byen, men måske man skulle bruge pengene på et projekt der rent faktisk giver mening.
måske i stedet for at lave ensretning på Østergade og Højdevej, så skulle man måske lave parkering forbudt på disse veje ..
jeg vil ihvertfald påberåbe at starten af buevej i så fald gøres til parkering forbudt, så projektet ikke blive til gene for os beboer
