Spring til hovedindhold

Ingen grund til ensretningen, som overbelaster de små veje

Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"

Gå til projektet

Jeg forstår godt, at man gerne vil forskønne Østergade, men så store ændringer skal der ikke til. Der er alt for meget trafik på Højdevej, som ikke er bygget til mere en 5-tons køretøjer, hellere ikke Buevej. Måske kunne forskønnelsen gøres mere enkelt ved at sløjfe nogle af parkeringspladerne og bruge pladserne til blomster/træer/grønt, det behøver hellere ikke at stikke så langt ud, så forstyrer det ikke trafikken så meget hellere ikke.

Under alle omstændigheder, er det ikke velfungerende at lave ensretningen. Der er lagt en film på hesselager siden på facebook, som viser en stor fragt lastbil, der simpelthen blev nødt til at ignorere ensretningen, da han prøvede at komme ud af en indkørsel. Jeg har ikke adgang til filen, så jeg kan ikke dele den her.

Som beboer på Buevej, er jeg bange for, at mine børn ikke længere kan lege sikkert på gaden, da der kommer til at køre mange biler den vej, selvom det giver lige så stor problemer for lastbilerne at komme ud ned ved Højdevej, plus en risiko for trafikprop, pga af det bliver svært at komme ud for enden af vejen.

I bund og grund, er vejene ikke bygget til den store kørselsændring, men forskønnelsen behøver ikke blive forhindret af det. Vi er mange i byen, der håber, I kan se allerede nu, hvor slemt tingene er.

Kommentarer(2)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Der bliver nød til erstatning når huset for problemer med det tung trafik. Vi har allerede fortovs problemer som ikke er bliver lavet af kommune.

    Del

    Nuværende status

    set