Spillerkabiner til fodboldanlægget, kunstgræsbanen, i Rantzausminde
Fra "Borgerbudget 5700vest"
Gå til projektet

Ansøgt beløb
50.000
Der søges penge til
2 nye spillerkabiner, der etableres på den ene langside således, at tilskuerne kan placeres sig på modsatte side. Der vil være behov for anlægsarbejde i forbindelse med flytning og etablering af nyt hegn og fastgørelse af spillerkabiner.
Projektets formål
Egense-Rantzausminde Idrætsforening (ERI) har en af Sydfyns bedste kunstgræsbaner og banen bliver både brugt af egne hold til træning og kampe, men i høj grad også til træning og kampe med hold fra hele Sydfyn grundet stor efterspørgsel efter kunstgræsbaner. Banen blev etableret i 2013 og har aldrig haft spillerkabiner/udskiftningsbokse. Kunstgræsbanen bruges desuden af Rantzausminde Skole i frikvarterer samt til aktiviteter i skoletiden. Det er idrætsforeningen/fodboldafdelingen som selv er ansvarlige for driften af banen, herunder økonomien.
Nye spillerkabiner vil i højere grad give en fornemmelse af at have et rigtigt ”stadion” og vil gøre det mere naturligt at håndtere fordelingen af hjemmebane og udebane ved afvikling af kampe. I dag er det ofte lidt tilfældigt hvordan holdene placerer sig og hvor trænere, spillere og tilskuere står oveni hinanden. Derudover mangler udskiftningsspillerne et sted at sidde, hvilket betyder at de typisk må sidde ved et nærliggende bord-bænkesæt eller på et fliseareal. Samtidig vil en spillekabine kunne skærme udskiftningsspillerne for vejrlig.
Bag ansøgningen står
ERI, Fodboldafdelingen
Kommentarer
Del
Beliggenhed
3 dage tilbage
10 ud af 10 stemmer tilbage
