Spring til hovedindhold

Tåbeligt og ugennemtænkt

Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"

Gå til projektet

Jeg har flere gange siddet hos min mor det bor midt for på østergade og det er vildt at se hvor mange der kører op ad vejen på trods af skiltning. Cyklerne der skal op må undvige flere gange ind på fortovet så de der skal ud af deres hoveddøre ud mod østergade er i fare for at blive ramt af cykler.. Fatter ikke de kloge kontorhoveder der mener at ensretning på østergade/højdevej er et smart træk.. Har de overhovedet tænkt sig om i forhold til den trafik der er i hesselager generelt? De store køretøjer der skal igennem og ud igen der ikke kan komme ind af de smalle små villaveje. Møllevej er blevet voldsomt befærdet, her snakker vi også større og tungere køretøjer og det kan den lille vej altså ikke bære, der er for smalt til 2 biler, endsige større køretøjer der mødes flere steder kan man ikke trække ind og asfalten er begyndt flere steder at flække og knække af. Det lægges op som om at det er borgerne i byen der har ønsket dette, men det er sjovt nok at borgerne der bor i byen der påtaler at det er noget skidt. Jeg kan se ideen virker fint for dem der bor langt udenfor byen eller på de små ensrettede veje, men for dem der bor midt i det er det bare ikke optimalt, der er jo ikke taget højde for blandt andet skraldemændene og skolebusserne, ej heller det ekstra pres det lægger på alle de andre veje ind/ud af byen . Og hvad så med resten af byen bagefter, huse der mister værdi af øget trafik på den vej de ligger, mange flere biler på små smalle veje der ikke kan holde til dem, står de så næst i rækken? At man ikke kan færdes på de veje man før har kunne gå i fred på bliver det taget med, børn i byen der før har kunne færdes på de mindre veje i sikkerhed der nu er dobbelt så trafikeret som før og med biler der kører stærkt. Før følte jeg faktisk vi boede fredeligt lidt udenfor byen, nu er vi på det nærmeste blevet en mindre racerbane, begge veje og vejen er IKKE lavet til 2 biler på samme tid eller større køretøjer. Hul i hovedet og dybt tåbeligt, er hvad dette projekt er og ikke mindste farligt for de bløde trafikanter i byen store som små. En så lille by som Hesselager kan ikke bære den slags ensretning drop det og find på noget mere fornuftigt for beboernes skyld. I det lange løb tror jeg ikke på at det vil gavne byen.

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Nuværende status

set

Emner

Arbejde, økonomi og turisme
Mobilitet
Udvikling af lokale fællesskaber