Spring til hovedindhold

Tanker fra en beboer på Højdevej

Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"

Gå til projektet

Som beboer på Højdevej og med 2 mindre børn på 3 og 4 år.

Vi har åben have ud til Højdevej med et lille hegn på 40cm og vi har aldrig været nervøse for at lade børnene lege i forhaven imens vi fx står i køkkenet og kan kigge ud på dem. Men med den øget trafik og øget hastighed på trafikken, tænker vi os da lige om en ekstra gang. Konsekvens for vores børn er at der ikke længere er boldspil i forhaven uden vi er tilstede.. det er simpelthen for farligt i forhold til hvis bolden eller andet legetøj ved uheld skulle ryge på vejen.

Må indrømme at jeg undre mig meget over at Højdevej som er langt mindre end Østergade ikke også er nedskiltet til 30 km/t og hvad med en eller anden form for sikane på Højdevej ? bare så der ikke går for meget sport i hvor hurtigt man kan nå at køre på det lille stykke ud til Langgade.

I den informations besked vi modtog fra kommunen blev vi også informeret og at der ville blive sat målere op til at måle den daglige trafik.. jeg undre mig bare over at de ikke blev sat op inden test forsøget startede.. tænker at det vil give mere valide målinger til sammenligning. Mit argument er at ved først at måle efter testforsøger er afsluttet (hvilket jeg formoder de må gøre for at have noget at sammenligne med) har man nået at give nogle af de faste brugere af vejene vanen om at køre ad Højdevej og dermed vil antallet af biler være højere end inden test perioden. Hvilket jo så i sidste ende vil give en mindre difference. Jeg frygter at det kan være med til at give den konklusion at påvirkningen af Højdevej er så markant mindre at det har ringe eller ingen betydning


Parkeringsforbud... for os er det fra den ene yderlighed til den anden. Da vi flyttede ind lå apoteket liget rundt hjørnet og der holdte altid biler langs vores forhave. Vi har kun en smal indkørelsen men to biler. Så lige nu er vores den ene bil parkeret på Buevej, med lommelygte som fast inventar.. der er alligevel pænt mørkt når gadelygterne er slukket.

Vi havde besøg af skorstensfejeren den anden dag som også måtte parkere på Buevej og så slæbe alle sine ting over til os... jeg må indrømme at jeg er glad for at det ikke er mig, som er håndværkeren der lige om lidt skal opsætte stillads ved vores hus.. udover det er det lige pludselig også blevet en udfordring at få gæster. Vi har en svagtgående pårørende så hvis han skal komme og besøge os, er vi nødt til at parkere begge vores biler på Buevej så hans Flex taxa kan køre ind i vores indkørsel, da han ikke kan gå fra Buevej.

Og så er det rigtigt fint at der er gjort opmærksom med virkelig mange skilte om at der er parkering og standsningsforbud på Højdevej... meen nøj hvor de skilte står i vejen når jeg skal ind og ud af min indkørsel.. er da glad for at jeg ikke har haft brug for min trailer endnu...

Kommentarer

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.

Del

Nuværende status

set

Beliggenhed

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri