testforsøg
Fra "Testforsøg på Østergade og Højdevej"
Gå til projektet
Så er testforsøget (heldigvis) snart slut og testperioden bekræfter hvad rigtig mange forudså inden det blev startet.
- mindre trafik på Østergade. Man flytter bare den tunge trafik til andre mindre egnede veje.
- meget mere trafik på Højdevej (og Buevej) som slet ikke er egnet til al den trafik og især den tunge trafik der er gennem Hesselager. Allerede nu ses at asfalten tager skade.
- Stor risiko for højresvingsulykker når cyklister og knallerter stadig må køre begge veje - har selv oplevet et par "nær ved" ulykker fordi bilister og især varevogne/busser og lastbiler ikke har det bedste udsyn når en cyklist kommer kørende op på siden.
- Bekymring over hvem der skal passe blomsterkummer hvis disse kommer - tror ikke at 4 blomsterkummer gør at familier mm vælger Hesselager frem for andre byer, har aldrig hørt at det skulle være et salgsargument for en ejendomsmægler :)
OG endeligt når man læser det materiale der er udarbejdet, så står der at " det skal være til gavn for hele byen" og det er en ensretning af disse veje på ingen måder.
Kommentarer(1)
Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Annette Aaby
Sendt af:Annette Aaby
for 2 år siden
Helt enig. Tænker ikke der har været professionelle indover. Det mangler i den grad! Det er blevet mere usikkert at færdes, både som cyklist, men også som bilist. Desuden er de små veje; Højdevej/Buevej/Møllevej jo slet ikke konstrueret til tung trafik. Håber vanviddet stopper helt efter testperioden🙏🏼
Del
Sendt af
Nuværende status
set
